Dupa primul contact cu civilizatia evreiasca, dar si cu misterul orasului vechi Jaffa – despre care am scris aici, a doua zi in Tel-Aviv a fost dedicata partii mai „noi” a orasului.

Mic dejun non-stop!

Ne-am trezit destul de devreme si am mers sa mancam micul dejun la unul dintre locurile pe care stiam de acasa ca vreau sa il vizitez: Benedict. Este un local amenajat in stil americanesc, dedicat breakfast&brunch, deschis non stop, cu un meniu ce satisface orice pretentie de mic dejun sanatos, fie ca esti vegan, vegetarian sau omnivor. Preparatele traditionale se imbina perfect cu cele europene sau americane : noi am impartit o shakshuka ce a venit insotita de sosuri si salate mici si o portie de pancakes pufoase.  Ne-a placut atat de tare incat in ultima zi ne-am trezit cu noaptea in cap si am mers cu bagajele dupa noi, inainte de zbor, pentru a ne bucura de inca un mic dejun absolut savuros.

Tel-Aviv : cultura, arhitectura, frumusete

Dupa acest rasfat matinal, am luat-o la pas prin oras si am inceput sa descoperim cu adevarat complexitatea acestui oras. Mergand pe bulevardul Rothschild, care seara se transforma in punctul maxim al distractiei si vietii de noapte din Tel-Aviv, am vazut cladiri noi si moderne, inalte si impozante. Ne-am pierdut printre stradute si am ajuns in carierul Neve Tzedek, o oaza a arhitecturii si culturii in Tel-Aviv. Pe strazile linistite ale acestui cartier gasesti case construite in stil Bauhaus, pentru care zona este celebra. Le poti admira arhitectura, te poti refugia intr-un boutique cochet de haine sau intr-o galerie de arta moderna, fie poti savura o inghetata exceptionala la Anita, asa cum am facut noi. Poti continua plimbarea catre centrul Disengoff, unde este si casa Bauhaus care ofera tot felul de informatii si lucuri legate de miscarea ce a dat nastere recunoasterii Tel-Aviv ca si patrimoniu cultural UNESCO, numit Orasul Alb. In apropiere este si Muzeul Tel-Aviv, plin de arta locala si internationala, in caz ca arta urbana si arhitecturala din cartierele evreiesti nu ti-au satisfacut complet setea de cultura.

In catierul Neve Tzedek, in centrul Disengoff si cam pe toate bulevardele gasesti restaurante absolut fabuloase unde poti sa mananci traditional intr-o atmosfera super cool si moderna, fie tot felul de locuri mici de street food super cunoscute in Tel-Aviv. Noi am luat pranzul la un astfel de loc, gasit random, unde am mancat pita cu falafel si tot felul de salate…super buna!!

Muzica buna, distractie, fericire

Cum am spus, Tel-Aviv este un oras al contrastelor. Daca ziua poti sa te cufunzi in cultura sau sa stai linistit sub soare pe una dintre plajele cu nisip fin, noaptea Tel-Avivul isi schimba fata si se transforma intr-un hotspot al distractiei.

Dupa o zi plina de plimbare si cateva ore de refacere, am decis sa gustam putin si din viata de noapte a Tel-Avivului, cu toate ca nu mai suntem asa petrecarete ca in „zilele de glorie”. Din punctul asa de vedere, orasul este extrem de ofertant, fiind plin de pub-uri, sky bar-uri, cluburi de noapte underground. Un astfel de club este KULI ALMA, un loc cu totul aparte si diferit. Clubul este impartit in vreo 4 camere, daca nu ma insel, fiecare cu un gen de entertainment diferit. Daca intr-o camera se mananca pizza si se bea bere, in cealalta se danseaza cu luminile stinse pe muzica unui DJ ce mixeaza si probabil in alta e vreun concert live la care toata lumea canta. Indiferent de camera pe care o alegi, clubul ofera o experienta aparte, cu muzica si bautura de calitate. Nu am stat mult pentru ca ne palea oboseala, insa am mai facut o oprire la un sky bar, Speakeasy, cu o priveliste asupra orasului ce noaptea se vede foarte fain. Noi doar pentru atat am avut energie, insa repet, Tel-Aviv chiar e un loc ce satisface cheful de petrecere oricui.

Plimbari lungi pe plaja cu apusuri de poveste

A treia zi am dedicat-o aproape in intregime Ierusalimului, despre care am sa scriu un articol separat. La intoarcere, pentru ca inca era soare am facut o plimbare lunga pe faleza, de la un capat la altul.

Intr-o plimbare de aproximativ 3 ore am trecut prin vreo 7 plaje ale orasului, acestea intinzandu-se din orasul vechi pana in portul din Tel-Aviv. In Februarie nu este vreme de plaja, dar e suficient de cald incat sa te bucuri de soare si de briza placuta a marii Mediterane. Aici oamenii faceau surf, alergau, se jucau, se plimbau, totul fiind scufundat in buna dispozitie si energie pozitiva. Am incheiat plimbarea la un pub pe plaja Gordon, privind apusul ce scalda marea Mediterana in pasteluri ce puteau imblanzi orice suflet cu frumusetea lor. Ne-am intors prin centru si ne-am oprit tot la un street food foarte cunoscut ( nu imi amintesc exact numele, insa era printre primele la recomandari pe TripAdvisor #basictourist 😀 ), unde am mancat o shaorma cu miel. A fost prima oara cand mancam carne dupa mult timp, si de atunci am mai mancat doar in Istanbul ( despre care am scris aici), insa a meritat din plin. Cred ca o orice experienta culturala din alta tara este incompleta daca nu incerci preparatele traditionale. Dupa cum am mai spus, chiar daca nu mananc carne, atunci cand sunt in vacanta imi permit o masa care sa includa un preparat traditional, fie ca acesta are carne.

Haifa si Gradinile Bahai

Ultima zi din city break-ul nostru, a fost dedicata orasului Haifa, unde am ajuns pe nepregatite si fara sa planuim. Dupa un mic dejun la Dr. Shaksuka, am decis spontan sa ne urcam in tren si sa mergem sa vizitam gradinile Bahai. E foarte fun sa faci o chestie din asta out of the blue, dar in acelasi timp putina planificare nu stica, pentru ca risti sa gasesti obiectivele turistice inchise! Din pacate, acesta a fost cazul nostru, si nu am putut decat sa vedem cateva dintre terasele gradinilor. Totusi, locul este un paradis pe pamant si iti da un sentiment de binecuvantare sa fii acolo.

Seara dinainte de plecare mi-a adus un sentiment de nostalgie si tristete ca plecam, dar in acelasi timp de recunostinta si fericire absoluta ca inca eram acolo si ca am avut experienta asta. Au fost 5 zile pline de incarcatura emotionala, la fiecare pas pe strazile Tel-Avivului,de incarcatura spirituala profunda in Ierusalim si o experienta culturala si gastronomica peste asteptari. Insa, cel mai important, a fost o experienta  care a abundat in liniste interioara, zambete, vibratie si energie pozitiva de la oameni, soare, cladiri, mancare, aer, povesti … o experienta in care m-am conectat total la locul in care eram, pe care l-am perceput ca si casa pentru sufletul meu.

Daca ti-a placut acest articol, vezi si alte povesti din calatoriile mele, in categoria WANDERLUST <3