Daca in prima parte a articolului dedicat Florentei v-am povestit despre partea care-mi place mie cel mai tare, gastronomia, a venit vremea sa va spun si despre ce am vizitat in orasul renasterii, care este intr-adevar un izvor nesecat de cultura si arta

Cum am ajuns la obiectivele turistice

Pentru ca am ajuns foarte tarziu si in prima zi am avut timp doar sa vizitam restaurantul despre care am scris in prima parte, a doua zi ne-am trezit dis de dimineata sa vedem un rasarit frumos pe terasa si sa prindem o bucatica din Catedrala ce domneste in centrul istoric al Florentei,  cand inca nu era inconjurata de turisti. Tot centrul istoric se viziteaza pe jos, principalele obiectivele turistice fiind intr-un perimetru de aproximativ 2 km patrati si oricum mijloacele de transport nu circula pe stradutele inguste. Asadar, va sfatuiesc sa va luati incaltaminte comoda si sa cutreierati pe jos cat de mult puteti, pentru ca la orice colt de strada vezi cate o biserica, muzeu sau cladire care iti face cu ochiul. Noi nu ne-am facut niciun itinerar, ci pur si simplu am plecat si ne-am orientat pe parcurs la ce putem vizita in scurtul timp pe care il avem. A fost un trip foarte relaxant si fara presiune.

Piazza del Duomo si Catedrala Santa Maria del Fiore

Primul obiectiv turistic pe care l-am vizitat a fost Catedrala Santa Maria del Fiore, care este impresionanta inca din exterior, prin detalii, culorile pastelate si arhitectura fatadei. Vizita in Catedrala este gratuita, insa cam intotdeauna va trebui sa stai la coada ca sa o vizitezi. Totusi, fiind extra-sezon, desi coada parea lunga, am asteptat doar 10 minute si deja eram inauntru. Cu toata sinceritatea pot sa spun ca interiorul nu este impresionant, nu se poate compara cu Catedrala Sf. Petru din Vatican sau alte catedrale din Italia pe care le-am mai vazut. Probabil vederea din turn este intr-adevar impresionanta si merita asteptarea, dar coada era imensa si noi ne-am continuat drumul.

In apropiere de Piazza del Duomo (unde merita sa pierzi putin vremea dupa ce ai vizitat catedrala, fie sa savurezi un pahar de vin si un panini, o gelato autentica sau sa casti gura pe la magazinele de acolo), se afla si celelte piete catre trebuie bifate.

Piazza della Reppublica si Piazza della Signora

La un search pe Google cu Florenta este imposibil sa nu dati peste o poza cu un carusel super simpatc. Insa, nu este un simplu carusel dintr-un parc de distractii. Pe langa faptul ca este in centrul atentiei intr-o piata larga, unde de obicei auzi muzica in surdina, caruselul dateaza inca din secolul 20, fiind o afacere de familie. Colorat si pictat cu imagini din diverse locuri ale Italiei, caruselul din Piazza della Reppublica merita pus pe lista de obiective turistice. In plus, acolo vei gasi si toate magazinele de lux pe care chiar daca nu si le permite oricine sa le viziteze, le poti admira din exterior, vitrinele fiind si ele forme de manifestare ale artei, in domeniul modei.

O alta piata pe care nu ai cum sa o treci cu vederea, situata in inima Florentei, este Piazza della Signora, in centrul careia vei gasi o fantana superba, de marmura, ce il intruchipeaza pe zeul Neptun. Tot in Piazza della Signora este si Palazzo Vecchio, care este de fapt primaria Florentei. La intrare se gasesc 2 statui, una dintre ele fiind replica lui David de Michelangelo, care se gaseste in alta galerie la aproximativ un km distanta, Gallerria della’Accademia. In Palazzo Vecchio noi am intrat rapid doar in curtea interioara, tocmai pentru ca voiam sa ajungem la statuia lui David si urma sa se insereze, insa cu siguranta merita o vizita, pentru ca are si acesta o istorie bogata si adaposteste si el incaperi si opere impozante. In ceea ce priveste statuia lui David, m-a lasat fara cuvinte. Pe langa povestea statuii si ceea ce simbolizeaza, maretia si perfectiunea intruchipate in acest bloc de marmura sunt de nedescris. Pe langa statuia sculptata de Michelangelo, in muzeu se mai gasesc si alte opere de arta florentine, picturi si sculpturi.

Iesind din Galleria della’Accademia, daca mai cutreieri putin zona, vei da peste numeroase muzee, biserici, capele, strazi bogate in arta. Muzeul Leonardo DaVinci, Palazzo Medici, Museo dell’Opera di Santa Maria di Fiore, Museo di San Marco sunt doar cateva dintre ele, pe care noi nu le-am mai vizitat, pentru ca timpul nostru era destul de scurt si aveam cateva locuri in minte pe care tineam mortis sa le vedem. In cautarea urmatorului obiectiv turistic, am ajuns din intamplare pe Ponte Vecchio, de unde vazusem atatea poze faine pe Instagram, dar pe care nici nu il pusesem pe lista. Intr-adevar era un view super simpatic pentru poze, dar apa era foarte tulbure si nu tare ai ce sa vezi aici, insa merita sa stai cateva minute si sa respiri aerul Florentei, sa observi agitatia din jurul tau si sa multumesti ca te afli acolo, intr-un oras cu atata istorie, cultura si emotie.

Galeria Uffizi

Ceea ce voiam cu ardoare sa vizitam era Galeria Uffizi, una dintre cele mai impresionante galerii de arta din lume, care adaposteste capodopere ale artistilor precum Botticelli, Michelangelo, Rembrand, Rafael, da Vinci si Caravaggio, printre multe alte minunatii pictate, sculptate sau brodate. Ne temeam ca nici aici nu vom putea intra, pentru ca auzisem ca este atat de aglomerat incat trebuie sa iti faci rezervare cu saptamani inainte, insa sa mergi in city-break in extrasezon vine cu avantaje. Nu numai ca am intrat in 10 minute, dar pretul era la jumatate incepand cu luna Noiembrie (18 Euro vs 36) pentru adulti, iar pentru cetateni UE cu varsta de pana in 25 de ani intrarea era doar 2 Euro! Galeria este absolut fabuloasa, intinsa pe 2 etaje – etajul 2 (de unde incepe turul) gazduind expozitia permanenta a galeriei, iar etajul 1 expozitia temporara. Fiecare etaj este impartit in cate 45 de camere fiecare in care te pierzi efectiv savurand tot ce te inconjoara. Noi am pierdut cateva ore bune admirand fiecare camera, insa cred ca pentru un impatimit al artei nici o zi intreaga nu ar fi suficienta pentru a se delecta cu tot ce gasesti in acel muzeu. In galerie, gasesti chiar si un restaurant, unde noi am facut o pauza de vreo 30 de minute in care am baut o cafea cu o vedere superba.

Cand am iesit din muzeu, se facuse deja seara. Nici nu ne dadusem seama cand a trecut timpul, pentru ca nu prea ne-am uitat la ceas, ci pur si simplu am batut strazile centrului istoric al Florentei, urmarite de buna dispozitie si o stare veselie cat cuprinde. Ne-am intors la cazare doar ca sa ne schimbam, dupa care am iesit la restaurant, unde am mancat cea mai buna pizza si cele mai bune paste, despre care v-am povestit in prima parte a articolului meu. Pentru a doua zi planuiam sa vedem Piazzale Michelangelo si sa mergem intr-un scurt trip, fie la o degustare de vin in Chianti, fie in Pisa, fiind amandoua foarte aproape, cam la o ora de mers cu trenul.

Piazzale Michelangelo

Ne-am trezit tot dis de dimineata, cu gandul sa mai admiram inca o data rasaritul de pe terasa noastra, insa era foarte multa ceata. Ne-am facut repede gata, nestiind ce sa mai punem pe noi pentru ca era foarte frig. Credeti-ma ca este o provocare sa incerci sa ai un outfit dragut pentru poze, si in acelasi timp sa nu faci hipotermie, asadar nu va lasati pacaliti de rochita mea de voal si de soarele din pozele de mai jos:)) Pe sub ea aveam 2 helanci si soarele ala era cat se poate de neiertator, dar totusi eram super recunoscatoare ca nu ploua, asa cum ne avertizase prognoza meteo inainte sa plecam.

Ziua respectiva de Duminica a coincis si cu alegerile prezidentiale din Romania, asa ca primul nostru obiectiv turistic era printre cele mai importante: o sectie de votare. Dupa micul dejun, am gasit o sectie de votare pe partea cealalta a podului pe care il trecusem cu o zi inainte. Dupa ce ne-am facut datoria de cetateni, am luat un autobuz care se afla chiar langa sectia de votare si care ne-a dus fix pana in Piazzale Michelangelo. Cursa a durat in jur de 10 minute insa a fost destul de tumultoasa, autocarul fiind plin cu turisti si drumul cu serpentine.

La destinatie insa, ne-am dat seama ca tot acel drum in care ne-am simtit ca niste saci cu cartofi burdusiti a meritat pe deplin. Privelistea este absolut superba. De sus, se vede toata Florenta in splendoarea ei, si tot ce poti sa faci este sa admiri ce zace in fata ochilor tai. Va las aici o poza ca sa intelegeti despre ce vorbesc, nu am ce altceva sa spun despre acest loc. Tot pe partea aceasta a podului si in apropiere, puteti vizita si Giardino di Boboli si Palazzo Pitti, pentru care stiu ca se pot lua bilet combinat de la intrarea in muzeul Uffizi.

La coborare am decis sa o luam la pas si am gasit niste scari care ne-au indrumat catre unul din podurile ce treceau peste raul Arno. Ne-am oprit pentru un panini la pranz si cu gandul sa ne facem planul pentru dupamiaza si vizita noastra in Pisa. Cand ne-am asezat la masa, ne-am dat seama ca era deja 3 si in 2 ore s-ar fi inserat, asa ca am decis sa ne bucuram de ultima seara in Florenta pe indelete, fara graba de a prinde trenuri sau a petrece timp noaptea pe drum. Asadar, ne-am hotarat sa ne intoarcem la cazare ca sa ne pregatim de cina, insa pe drum am intrat intr-o librarie pentru ca voiam sa plecam cu un suvenir, iar acolo am dat peste raionul de gastronomie. Amandoua suntem pasionate de gatit si avem aceleasi obiceiuri alimentare (soulmate, v-am zis), asadar odata ajunse la raionul de gastronomie am dat peste o groaza de carti despre bucataria vegana, vegetariana, dulciuri fara zahar si fara gluten si efectiv am stat acolo vreo 2-3 ore fara sa ne dam seama.

Cand am iesit din librarie era deja noapte asa ca ne-am dus sa ne shcimbam si am iesit iar pentru o ultima plimbare la carusel, zona in care am luat si cina. In noaptea respectiva am dormit vreo 2 ore doar, pentru ca la 3 a trebuit sa luam un autobuz ce ne ducea la aeroportul din Bologna, chiar la limita pentru a prinde zborul de intoarcere. Cand am ajuns la aeroport insa, am avut o mare surpriza sa vedem o coada imensa la securitate si ne-am panicat putin, insa totul mergea destul de repede si am ajuns in timp util.

Asa s-au desfasurat cele 3 zile petrecute de noi in Florenta. Clar 3 zile nu sunt suficiente pentru un oras care inspira prin arta, cultura si energie pozitiva, pana la limita extazului. Ne-am promis sa ne intoarcem la vara in regiunea Toscanei, nu doar pentru a vedea ce ne-a mai ramas de vizitat in Florenta, ci si pentru a vedea imprejurimile: Pisa, Venetia, Cinque Terre si dealurile toscane unde dainuie podgorii de vin…Atunci o sa inchiriem o masina si o sa facem un tur de vreo saptamana in care sa cuprindem tot ce ne pofteste inima!

Tu ai vizitat regiunea Toscanei? Ce ar trebui sa pun pe lista pentru urmatoarea mea vizita in Italia <3 ?

Daca ti-a placut acest articol, te invit sa citesti si celelte articole ale mele din categoria WANDERLUST .