Masa de pranz este, cel putin pentru mine, un moment cheie al zilei, care ma incarca de energie, dar este si pauza bine-meritata dintr-o zi agitata. Chiar daca de obicei la ora pranzului suntem presati de timp, mancam la birou sau intr-un ambient care nu permite sa ne bucuram de masa de pranz asa cum ar trebui, totusi putem incerca sa facem ce e mai bun din el, intruducand in rutina noastra urmatoarele obiceiuri :

1.Alege un loc linistit in care sa te bucuri de masa de pranz

In primul rand, un loc linistit in care sa savuram pranzul in tihna (atunci cand nu suntem acasa) face ca momentul mesei de pranz sa fie recompensa de care avem nevoie in mijlocul unei zile de munca. Pe cat ne permite locul in care ne aflam, este bine sa ne desprindem de agitatia de la locul de munca atunci cand savuram masa de pranz, ca acesta chiar sa fie o pauza in adevaratul sens al cuvantului. Daca nu avem un loc special destinat acestui lucru, putem lua pranzul undeva afara, pe o bancuta sau intr-un parc din apropiere, in zilele mai calduroase.

2. Acorda toata atentia ta asupra acestui moment

De asemeni, concentrarea atentiei asupra mancarii pe care o manancam, fara a intreprinde alte activitati in paralel. Dupa cum am spus si mai devreme, este ideal sa gasim un loc in care sa luam pranzul, departe de monitorul calculatorului si scaunul de birou, de telefon si agenda, de tot ce avem de facut si rezolvat in ziua respectiva. Daca acordam acestui moment atentia cuvenita, ne vom intoarce din pauza de pranz mai linistiti, mai productivi, incarcati de energie si inspiratie. Pauza de pranz chiar trebuie sa fie o pauza, in care sa constientizezi acest lucru si sa permiti mancarii din farfuria ta sa te incarce nu numai cu energie in calorii, ci si cu un tonus mai bun.

3. Pregateste-ti singur masa de pranz

Pe cat posibil, incearca sa iti pregatesti singur masa de pranz. Ok, poate nu avem intotdeauna timp pentru acest lucru sau poate nu ne place sa gatim, dar bucuria si satisfactia unui pranz gatit de tine fac din momentul pranzului unul si mai placut. Nu mai spun de sanatate! Cred ca realizam cu totii ca mancarea din restaurantul din apropierea biroului nu poate fi la fel de sanatoasa ca cea gatita de noi, acasa. Atunci cand nu ai timp, mizeaza pe mese simple si super rapide, precum aceasta  salata cu avocado si tofu, care nu necesita gatire indelungata si pe care le poti transporta usor intr-o caserola de sticla. Atunci cand ai timp, incearca sa iti gastesti in avans pranzul pentru urmatoarele 2-3 zile si iti vei multumi mai tarziu!

4. Implica toate simturile

Nimeni nu mananca cu incantare o masa lipsita de gust, culoare sau care are un miros dubios. Asadar, atunci cand iti pregatesti pranzul, incearca sa ai cat mai multe culori in farfurie (de obicei, asta inseamna si cat mai multa sanatate in farfurie), sa asezonezi mancarea cu condimentele potrivite, pentru a fi cat mai aromata si sa te bucuri cu toate simturile de ceea ce manaci. Fii creativ in bucatarie si imagineaza-ti cu cata placere poti savura o masa gatita de tine, care e plina de gust si arata extraordinar, fata de un pranz la o cantina sau un sandwich luat pe graba de undeva.

5. Incheie momentul pranzului cu o scurta plimbare

Daca ai o pauza de o ora, esti norocos! Asta inseamna ca dupa masa de pranz, iti raman cel putin 10 minute in care poti sa te bucuri in voie de o plimbare scurta, pentru a ii acorda mancarii timp sa se aseze, inainte de a te intoarce pe scaunul de birou sau la activitatea ta. Stiu ca pare un lux si ca uneori ne grabim sa reluam ce am lasat inainte de pranz, insa 10-15 minute de plimbare in curtea cladirii in care lucrezi sau oriunde gasesti o oaza de aer curat, vor spori si mai mult energia cu care tocmai te-ai incarcat.

Asadar, incearca aceste 5 trucuri prin care sa te bucuri de masa de pranz la birou si cu siguranta vei vedea cum ai mai mai multa energie pe tot parcursul zilei. Poti incepe azi cu unul, maine cu celalalt, pana iti formezi un obicei si gasesti modul perfect pentru tine de a atribui acestui moment atentia cuvenita.

Voi cum obisnuiti sa luati masa de pranz ? ­čśÇ

 

Daca ti-a placut acest articol, s-ar putea sa iti placa si alte articole din categoria sanatate.